Letní tábor 2024 – stručná zpráva o našem letním dobrodružství

V sobotu 10. srpna 2024 odpoledne začalo naše oddílové prázdninové táborové dobrodružství. Děti (i vedoucí) byli již delší dobu velmi natěšeni. Letos jsme jeli opět na chatu Boszczyk, která má pro letní tábor mnoho výhod. Střechu, když prší, chladno, když je horko, bazén, když je vedro … všude les a skvělé zázemí. Pro část dětí to bylo nové místo – byly s námi totiž poprvé.

Sobotní zahájení je vždy spojeno s „výplazem“ na chatu do velkého kopce, zabydlení, základní ohledání okolí, jestli je vše na svém místě. V neposlední řadě pak máme první společné jídlo – večeři. V sobotu byl taktéž první noční lachtan (večerní koupání – otužování – v bazénu) a první posezení u ohně.

První noc bývá nejvíce rušná, ještě dlouho po večerce byl ruch způsobený adrenalinem z nového prostředí a očekávání dalších dnů.

Celým táborem, jehož téma bylo „Strážce 7 klíčů“, nás provázela večerní setkání právě s tím Strážcem klíčů – tajemným mužem v kápi a s ohnivou holí. Každý den jsme přemýšleli na jedním ze sedmi témat, ke kterému se vztahovaly i mnohé hry a úkoly.

V neděli jsme se probudili do velmi slunečného dne (ostatně – jako každý další den). Po rozcvičce se většina zapojila do ranního lachtana. Odměnou byla vydatná snídaně. Dopoledne se vytvářely vlajky, oddílové pokřiky. Pak jsme stavěli 2 oddílové stany. Jeden se povedl nádherně, druhý byl poněkud povadlý, mírně řečeno. Po obědě a odpoledním klidu jsme vyrazili k potoku na vodní hru. Jo a neděle byla prvním dnem, kdy jsme zprovoznili hřiště a začali trénovat ringo. A ringo všechny opravdu bavilo, do konce tábora se hrálo každý den.

V pondělí bylo tvořivé dopoledne v lese a hrály se hry všeho druhu. Ráno a večer lachtan, v mezičase ringo. Jednotlivé aktivity jsou vždy protkány jídlem: snídaně, svačina, oběd, svačina a večeře. Je to vpodstatě gastronomický tábor, kdy ve volných chvílích hrajeme hry :-).

Úterý je tradičně věnováno celodennímu výletu. Tentokrát jsme vyrazili na Ostrý. Byla to štreka neskutečná, ale zvládli to i nejmenší. Po cestě hry, jídlo jsme měli s sebou. Večer oheň a lachtan.

Středa byla vyráběcí a večer jsme měli stezku odvahy. Někdo chodil ve dvojici, většina to zvládla samostatně. Byl to trochu i odpočinkový den. Opět ranní a noční lachtan. Stále chodí většina. A voda je horská, ledová.

Ve čtvrtek jsme odpoledne vyrazili na Javorový. Není to daleko, ale nahoru. Což má výhodu, že zpátky je to dolů 🙂 . V pátek ringo, hry kolem chaty a příprava bojovky pro rodiče v režiji našich dětí. Dneska je návštěvní den. A bojovka pro rodiče a vedoucí se opravdu povedla. Děti vymyslely velmi kreativní stanoviště, rodiče plnili úkoly, děti je kontrolovaly. Večer pak s rodiči opékání párků a sezení u ohně.

A pak sobota – vše zabalit a uklidit… a odjet domů. Vždy jsme vděční, že se nikomu nic zásadního nestalo – žádný úraz ani nemoc. Díky Pánu Bohu za to.